sunnuntai 12. elokuuta 2012

Välineitä + lehtiä :) (T)

Moi,

Ajattelin että laitan vähän kuvia välineistä jolla treenaan :)
Kuten tuolla aiemmin mainitsin niin tosissaan treenaan kotona vielä toistaiseksi. Nyt ei ole käytössä mitään kuntosalia enkä käy missään ohjatussa harrastuksessa.

Kuitenkaan tämä että treenaa kotona ei ole mikään ongelma. Treenaan siis lihaskunto-osuudet kotona olevilla välineillä joista alempana tarkemmin.

Aerobisen ohjelman suoritan juoksulenkeillä, stepperillä, kuntopyörällä tai tanssien/sykejumpalla.
Noista lemppari on kyllä tanssi. Pistän siis musan päälle ja jammailen vain täysillä kotona. Olen aikoinaan ohjannut tanssia sekä ryhmäliikuntatunteja (+ käynyt itse ohjatuilla tunneilla luonnollisesti myöskin). Täten liikepankit on hyvät luonnostaan ja voin toteuttaa omatoimisesti tunnin aerobisen treeniin jumppaamalla/tanssimilla. Lisäksi poljen/juoksen töihin joka päivä (matka on 6,5km suunta).

Tällä hetkellä lihaskunto-osuudet menee circuit-tyyppisesti ja en panosta nyt lihaserottuvuusharjoituksiin tai massan lisäykseen joten en mm. mittaa ollenkaan vastuksia tai kirjaa ylös edistymistä. Tämä syystä että olen dieettikaudella jolloin energiansaanti on vähemmän kuin kulutus joka tarkoittaa sitä että on lähes täysi mahdottomuus saada lisää massaa.

Peruslihaskuntoharjoituksilla joita teen huolehdin siitä että en menetä lihasmassaa joka minulla jo on olemassa.

Syyskuun lopussa loppuu tämä dieettikausi jolloin siirryn panostamaan tuohon lihaskuntoharjoitteluun ja silloin pitäsi palailla salilla jotta saa parhaimman mahdollisen treenin kaikille lihaksille ja pääsee käyttämään kunnon vastuksia.





Tasapainolauta jota voi hyödyntää mm. käsitreenin yhteydessä jolloin tulee aktivoitua alakehon lihakset sekä korsetti samalla.
Ab-Roller! Ei ole parempaa treeniä vatsoille kun tämä! Tavoite olisi joku päivä pystyä  tekemään muutama suorin vartaloin tällä. (Päkijät maassa ja kädet suorina)
Yksi lemppareistani! 2,5kg nilkkapainot! Erinomaiset mm. Aerobisen treenin yhteydessä, vatsalihasliikkeissä  vastuksena, avattuina kyykyissä olkapäillä, jne. 
2 x 2,5 kg painoa
pehmusteet (mm. ab-rollerilla treenatessa polvien alle)
Jumppanauha (vinoihin vatsoihin käytän tätä)
Pilatespallo (vatsatreeneissä ihan paras!)
Kunnon jumppamatto! 
käsipaino jossa kuvassa 2x 5kg painoa
Lemppari käsipainot 2 x 4kg
TANKO 
2 x 10kg painoa tankoon
Kuvassa 4x 1,25kg painoa 
Leuanvetotanko

Näiden lisäksi vielä löytyy stepperi, kuntopyörä ja iso jumppapallo tai no pojan kengurupallo joka ajaa saman asian ;) Heh! :)


Sitten vielä lehdistä sen verran että suosittelen kaikille bodauslehtiä (myös naisille miesten bodauslehtiä).
Vaikka ei olisi ikinä tarkoitus olla samanlaisessa kunnossa kun lehtien kansissa pullistelevat miehet/naiset niin sisältö antaa myös perusliikkujalle erinomaisia vinkkejä. Mikä parasta mm. Body ja Muscle&Fitness eivät sisällä samalla tavalla kaikkea turhaa kuin sport, Fit, jne. Niissä kun tuuppaa aina olemaan hirveästi kaikkea ei liikuntaan liittyvää (esim. sivukaupalla ruokaohjeita, muotivaatejuttuja, jne.). Treeniohjeetkin niissä aika usein aika vaatimattomia. 

Itse olen niin tykäistynyt eritoten juurikin Muscle&Fitness Hersiin ja Bodyyn! =)





Terhi
comments

4 kommenttia:

  1. Moi! Viittikkö vinkata miten käytät tota jumppanauhaa vinoihin vatsoihin? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nauha kiinni esim. oven kahvaan. (pääasia että noin navan korjeudelle).Kylki ovea kohti. Nauhasta kiinni kaksinkäsin (nyrkkiotteella)ja tuodaan nauha noin rinnan korkeudelle ja suoristetaan kädet suoraan eteen. Mene niin kaus ovesta että nauha on kiristyneeä kunnolla ja tunnet vastuksen. Pidä lantion levyinen haara-asento ja polvet hieman koukussa ja kestä paikoillasi noin 10-15s.
      Tämän jälkeen toinen puoli ja molemmat puolet kolmeen kertaan.

      Poista
    2. Olikohan tarpeeksi selkeästi selitetty =) Toivottavasti!

      Poista
  2. Kyllä mä luulen että tajusin ;D Täytyy kokeilla! KIITOS! :)

    VastaaPoista

Kiitos kommentista ♥